tosin  mökistä ois kyllä muutamat valituksen sanat olemassa. 29. pv siis mentiin Ukkohallaan ja mökissä oli +15 astetta lämmintä.. ja kyllähän sen tietää, että meikäläinen, the vilukissa, kalisi siellä sitten muutaman ensimmäisen päivän. Ulkoilmat oli kyllä suosiolliset ja rinteet hyvässä kunnossa.Mökin makkarin katosta alkoi yks päivä tippaseen vettä, mies soitti huoltofirman tiputtamaan lumet katolta ja satelu sisällä loppui.Peti kastui vain vähän, mut mun pari paitaa oli ihan litimärkinä, kun olivat tipahtaneet just sopivalle kohdalle lattialle.

Muutakin pientä kivaa oli mökistä purnattavaa, mut enpä mä jaksa tähän niitä kertoo.Esko taas ylitti itsensä ja taas muisti olla muistamatta mua, kun vanhenin.. tai osti se sitten seuraavana päivänä mulle sixpackin mulle siideria, josta joi 5.. ja mulle jäi siis yks.. mä oisin toivonut että oisin ees yhtenä aamuna saanut nukkua vähän pitempään,mutta eipä mulle semmosta lomaa suotu :( Muutenkin taas meni loma Rasmuksen osalta pipariksi, kossille nous tiistaina kuume ja perjantaina käytiin Hyrynsalmella päivystyksessä, diagnoosina korvatulehdus ja puhjennut korva..voi reppanaa.

Mä pääsin parina päivänä laskemaan ja ihan kivaa hommaahan se on ja nuo Ukkohallan rinteet on ihan sopivia tämmöselle kerrantalvessalaskijalle. Eemeliä opetin ensin kaks päivää laskemaan ja toisen päivän jälkeen Eepe alkoi jo itsekseen laskeen lastenrinnettä! Se ei kyllä jyrkkä ollut, mutta täysin sopiva tommoselle nappulalle :)

Hyrynsalmelta lähtiessä oli lunta metrin verran ja kotia tullessa ei mitään.Joten huikea on Kainuun ja Pohjanmaan lumierotus! Tai onhan nyt meidän pihalla lunta, varmaan vielä tämän kuun lopussakin, kun tänne ei aurinko pahemmin paista.Tosin tänäänhän tuli taas uus talvi, satoi luntakin varmaan yli 10 senttiä..

1444789.jpg

Ja tässä Eemeli ja Roope lastenrinteen juurella.

Mulla ois tuossa taas yks vaippa tekeillä, en taida kyllä jaksaa enää tälle iltaa ompelua.. Sain sen päivällä tehtyä puoliväliin, mut jäi kesken, kun Severi ei sitten nukkunut päikkyjä tänään kuin puol tuntia..Muutenkin aika tinkejä on ne ekat täyttövaipat, joten pitää tuolla isommalla kaavalla saada lisää tehtyä, pitäis vaan käydä fleeceä hakeen kaupasta, ellen sitten innostu leikkeleen mun yhtä paitaa :)

Ja tähän huomio lukijoille, jos teillä sattuu olemaan kaapeissa tarpeettomia fleece tai flanellivaatteita, niin ottaisin ne mielelläni vastaan! Uusiokäyttöön :)