ainakin ilmojen puolesta! Arska on paistanut koko päivän ja ollaan ulkoiltu lauman kanssa. Roope on miehen kanssa reissussa, tulevat joskus yöllä.Mut omat ja naapurin 2 muksua ovat pitäneet vauhtia yllä. Vähän harmittaa, kun ois oikeesti niin paljon pihatöitä ja mä en oo sitten kehdannut omia hommia Severin unien aikaan tehdä, vaan oon palannut pallo paikalla noitten kanssa.. No, oottaa ne hommat mua, varmasti!

Viime viikonloppu meni nappiin, harmittelin tännekin sitä, että tais mennä mönkään yks juttu, mut siinä oli kysymyksessä sillon amman puute ja en voinut sitten sitä tänne pistää, kun tiedän että Päivi saattaa käydä kurkkimassa (terkkuja). Niin siinä sitten kävi, että pääsin kuin pääsinkin lauantaina lähtemään kello kuus aamulla kohti Jyväskylää Päivin veljen kyydissä. Kympin kieppeillä haettiin tuleva morsian ja vietiin aamupalalle Alban rantaan. Sieltä mentiin kaupungille ja morsmaikku luopui muutamasta paperinukesta ja Barbie-lehdestä, tais seassa olla Reginaakin ja Kultapossulehteä :)

Sieltä ajeltiin sitten Laukaaseen vaikko Kuusaan (?) ja Varjolan tilalle, jossa ruskeasilmäinen poikanen otti meidät vastaan, Päivillä oli kolme rastia ensin: narullakävely kosken yli, sillalta laskeutuminen ja öö, no semmosella vekottimella, missä roikutaan, sillä se kiisi yli virran kanssa. Sitten oli se pelätty koskenlasku.Mä olin edelleen sitä mieltä, etten ois laskenut, mut mä oisin kyllä ollut joukonpetturi, jos en ois sinne kumiveneeseen mennyt. Istuin siinä veneen keskellä ja meloin ja kaks kertaa kun tössähti vähän kovemmin, putosin sinne veneen pohjalle! Parempi sinne suuntaan, kuin vetään :) Mut hengissä selvittiin!

Päivi laski ohjaajan kanssa kahdestaan kajakilla (?) sen kosken ja mä oisin kuollut, jos oisin siihen joutunut. Sulkujen välissä sitten ooteltiin tovi ja siinä mulle tuli semmonen oma kohtaukseni, ei muut varmaan huomanneetkaan, että kyyneleet valu ja jalat tärisi.Mut se oli se mun selviytyminen tosta hommasta :)

Vaihdettiin sit kamppeet ja ajettiin lähellä olevalle mökillle, syötiin, juotiin ja saunottiin ja mä kävin pari kertaa pulahtamassakin siellä vedessä, oli muuten järkyn kylmää vettä! Tosi ihana ilta oli morsiussaunoineen ja muine tehtävineen, mut kuten arvata saattaa, kello yks yöllä, tämä äiti oli valmista kamaa sänkyyn :) Kamalan huono olo oli, johtui varmaan tupakan, alkomaholin ja valvomisen yhteisvaikutuksesta. Joo, vedin yli puol askia tupakka, sunnuntaina vetasin vielä muutaman, mut sen jälkeen en enää.

Mä olinkin sillon sunnuntaiaamuna ekana hereillä, raivasin tilaa, et pääsin kahvia keittään ja oottelin sit, et aamupalapöytä kattaantuu :)Musta oli mukava raivata ja sitten istahtaa valmiiseen pöytään! Sieltä mökiltä sitten ajeltiin Jyväskylään Päivin asunnolle, oottelin kyytiä ja kun se tuli, ajoin ite Viitasaarelle asti ja siitä Päivin veli jatkoi Ykaan. Oltiin seiskan pintaan kotona ja mä lähdin suoraan kauppaan.Arki alkoi taas, mut paljon kirkkaampana, mitä se oli taas ollut.Oikeesti, teki aivan sikahyvää tämä viikonloppu!

Kuvia mullei oikein ole, oottelen, et saisin niitä, niin voisin sitten jälkikäteen lisätä tähän.